در برخی از کدهای جریمه رانندگی افزایش چشمگیری اعمال شده که به گفته رئیس پلیس راهور فراجا، هدف از آن ایجاد بازدارندگی بوده است.

جریمه

به گزارش همشهری آنلاین، از ۲۳ تیرماه و برابر ابلاغ انجام شده از سوی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، مبلغ جریمه‌های رانندگی افزایش پیدا کرده است. بر این اساس در برخی از کدهای جریمه افزایش چشمگیری اعمال شده که به گفته رئیس پلیس راهور فراجا، هدف از آن ایجاد بازدارندگی بوده است.

در همین راستا نیز انجام «هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا، یا حرکت موتورسیکلت روی یک چرخ» جزو تخلفاتی است که با افزایش چشمگیر در مبلغ جریمه مواجه شده است. برای این تخلف سه مبلغ جریمه با توجه به محل ارتکاب تخلف پیش‌بینی شده است. در همین راستا نیز اگر این تخلف در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی انجام شود، فرد متخلف ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

ارتکاب این تخلف در سایر شهرها، ۴۰۰ هزار تومان جریمه درپی دارد و در روستاها و راه‌های روستایی نیز این مبلغ ۲۵۰ هزار تومان است.

پیش از این مبلغ جریمه برای این تخلف در «کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزادی تجاری» ۱۵۰ هزار تومان، در «سایر شهرها» ۱۳۵ هزار تومان و در «روستاها و راه‌های روستایی» ۷۵ هزار تومان بود که در بازنگری انجام شده و از تاریخ ۲۳ تیرماه نرخ‌های جدید بر آن اعمال شده است.

کد خبر 867442
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    0 0
    پس موج گرانی ها در دولت پزشکیان شروع شد برای شایعه استخدام ها میتونند نامه بزنند و جلویش را بگیرند اینجا نمیتونند نامه بزنند و جلوی گرانی را بگیرند